گلدن گوس تاریخچه

0


گلدن گوس تاریخچه

منتشر شده در 1404/09/17

تاریخچه برند گلدن گوس: سفری از گاراژ ونیزی تا پدیده جهانی

گلدن گوس (Golden Goose) که با کفش‌های کهنه شناخته می شود، قلب (و پاهای) افراد مشهور و افراد عادی را به یکباره تسخیر کرده است. احتمالا تا به حال با کفش های ورزشی ایتالیایی که از قبل فرسوده هستند و نامی بامزه دارند برخورد کرده اید. حتما وقتی شما هم برای اولین بار کفش‌های گلدن […]

Plus

صفحه اصلی

مطالب

موضوعات

اخبار

مجلات

عکس ها

ورود / عضویت

نوشتن پست

تاریخچه برند گلدن گوس: سفری از گاراژ ونیزی تا پدیده جهانی

گلدن گوس (Golden Goose) که با کفش‌های کهنه شناخته می شود، قلب (و پاهای) افراد مشهور و افراد عادی را به یکباره تسخیر کرده است. احتمالا تا به حال با کفش های ورزشی ایتالیایی که از قبل فرسوده هستند و نامی بامزه دارند برخورد کرده اید. حتما وقتی شما هم برای اولین بار کفش‌های گلدن […




مد و فشن

معرفی برند

گلدن گوس (Golden Goose) که با کفش‌های کهنه شناخته می شود، قلب (و پاهای) افراد مشهور و افراد عادی را به یکباره تسخیر کرده است. احتمالا تا به حال با کفش های ورزشی ایتالیایی که از قبل فرسوده هستند و نامی بامزه دارند برخورد کرده اید. حتما وقتی شما هم برای اولین بار کفش‌های گلدن گوس را دیدید، با خود گفتید: «چرا کفش های دست دوم می فروشند؟»


حقیقتاً این مفهوم به خودی خود جدید نیست. چند دهه است که شلوار جین با سوراخ، زاپ و پارگی فروخته می شود. اخیراً این ایده برای سایر پوشاک و اکسیوری نیز اعمال شده است. برند گلدن گوس 20 سال پیش با الهام از فرهنگ اسکیت بازی در جنوب کالیفرنیا و جاودانگی صنایع دستی ایتالیایی راه اندازی شد.


گلدن گوس به تازگی (در سال 2000) با چشم انداز ایجاد کفش های کتانی که ظاهری فرسوده و قدیمی را به نمایش می گذارد، متولد شده است. در واقع جشن بیستمین سالگرد این برند در سال 2020 بود. DNA آن در تلاقی هنر و مد قرار دارد؛ زیرا هر جفت کفش کتانی یک بوم برای بیان خلاقانه است. جاه‌طلبی آنها این است که با ترویج و ارتقای صنایع دستی و تولیدات محلی ایتالیایی، سنت دست‌ساز ایتالیا را به جهان معرفی کند.


گلدن گوس برندی که کفش های کهنه روانه بازار کرد

این برند که سفری جذاب را پشت سر گذاشته و فراتر از مد است، توسط «فرانچسکا رینالدو» و «الساندرو گالو» یک زوج جوان ایتالیایی تأسیس شد. در واقع داستان این برند نه در یک فشن شو، بلکه در یک گاراژ/دفتر کار ساده در شهر صنعتی Marghera در نزدیکی ونیز (ایتالیا) آغاز می‌شود. این زوج در سال 2000 دست به کار خلاقانه ای زدند که کفش های لوکس را بازتعریف می کرد. آن‌ها با ترکیب دیدگاه‌های خلاقانه و توانایی‌های دستی خود، تصمیم گرفتند کفش‌های لوکسی بسازند که نه تنها زیبا باشند، بلکه دارای راحتی و حس تاریخی نیز باشند.


در این دوره، گلدن گوس بیشتر روی طراحی لباس‌هایی تمرکز داشت که تجمل‌گرایی با لمسی از جذابیت قدیمی را به نمایش می‌گذاشت. رینالدو یک سبک‌شناس سابق بود که با چشمانی تیزبین به یافته ‌های قدیمی نگاه می کرد. گالو هم یک صنعت‌گر ماهر و علاقه مند به کاردستی بود. آنها دیدگاه مشترکی داشتند و به دنبال ایجاد کفشی بودند که نه تنها از نظر زیبایی شناسی خوشایند باشد، بلکه با حس تاریخی و راحتی زندگی همراه باشد.


الهام آنها از منابع مختلفی می‌ آید: گنجینه‌های قدیمی کشف ‌شده در بازارهای کثیف، ظرافت جاودانه سنت ایتالیایی و روح بی‌خیال پارک‌های اسکیت لس‌آنجلس. اولین ساخته آنها کفش‌های کهنه امروزی نبود. در عوض آنها روی لباس‌ها تمرکز کردند و خطی از لباس را توسعه دادند که فلسفه آنها را تجسم می‌کرد. همکاری با یک صنعتگر سنتی ونیزی، نقطه عطفی مهم بود و تعهد آنها به کیفیت و میراث ایتالیایی را نشان داد.